Main Page - Latest News

online casino

Wikileaks blames the prosecution of Sinet for legitimizing attack on Charlie Hebdo

Mauric Sinet operates a rival magazine called Sine Hebdo. Being fired from Chairle Hebdo probably saved his life.

Wikileaks is under attack for using the term “Jewish pro-censorship lobby” in reference to the persecution of former Charlie Hebdo artist Maurice Sinet. However, the prosecution of Sinet for “anti-Semitism” is now a national embarrassment for the French government.

Sinet wrote a cartoon associating Jewishness with success. The cartoon joked that Jean Sarkozy, the son of French president Nicolas Sarkozy, would be more successful in life if he formerly converted to Judaism.

Jean Sarkozy was getting married to a wealthy Jewish heiress at the time.

There was a similar controversy in the United States over an episode of the tv show Family Guy in 2002. Fox originally refused to broadcast an episode that jokingly associated Jewishness with being successful. When the Cartoon Network began playing the episode, FOX backed down and aired it in 2004.

Sinet was accused of being “anti-Semitic.” He sued one of his critics for defamation. When the editor of Charlie Hebdo asked Sinet to apologize, Sinet replied “I’d rather cut my balls off.”

Chairle Hebdo magazine fired Sinet.

Sinet was then prosecuted for speech crimes. The plaintiff in the case was the International League against Racism and Anti-Semitism [LICRA]. The group LICRA is basically a French version of the ADL.

Wikileaks  blamed the persecution of Sinet, at the request of a heavily Jewish pro-censorship group, for legitimizing Muslim outrage against the magazine and contributing to the mass murder.


Nicolas and Jean Sarkozy

From UK Telegraph (2009)…

Maurice Sinet, 80, who works under the pen name Sine, faces charges of “inciting racial hatred” for a column he wrote last July in the satirical weekly Charlie Hebdo. The piece sparked a summer slanging match among the Parisian intelligentsia and ended in his dismissal from the magazine.

“L’affaire Sine” followed the engagement of Mr Sarkozy, 22, to Jessica Sebaoun-Darty, the Jewish heiress of an electronic goods chain. Commenting on an unfounded rumour that the president’s son planned to convert to Judaism, Sine quipped: “He’ll go a long way in life, that little lad.”

A high-profile political commentator slammed the column as linking prejudice about Jews and social success. Charlie Hebdo’s editor, Philippe Val, asked Sinet to apologise but he refused, exclaiming: “I’d rather cut my balls off.”

Mr Val’s decision to fire Sine was backed by a group of eminent intellectuals, including the philosopher Bernard-Henry Lévy, but parts of the libertarian Left defended him, citing the right to free speech.

Last week, the anti-capitalist, anti-clerical Sine, who recently founded his own weekly magazine, Sine Hebdo, took Claude Askolovitch, the journalist who first accused him of anti-Semitism, to court for slander in a separate case.

“When I heard that I was being treated as anti-Semitic, my blood ran cold,” he said during the trial, adding that if Mr Askolovitch had turned up in person, “it is not a trial he would have had but a head butt.”

Sine is the defendant in Tuesday’s court case in Lyon, southern France. The plaintiff is the anti-racism and anti-Semitism group, Licra.